De Basecone 'Roadmap'

Welkom bij de Basecone Roadmap. Basecone stelt uw feedback enorm op prijs. Maak een nieuw idee aan, stem- of reageer op bestaande ideeën. Wij proberen op ieder idee onze feedback te geven. Basecone kan niet beloven om alle ideeën te realiseren. Bij voorbaat onze grote dank voor uw feedback, samen maken we Basecone nog beter!

Heeft u ideeën voor nieuwe functies of ziet u mogelijke verbeteringen aan bestaande features? Laat het ons weten!

U hebt al uw stemmen gebruikt en kan daardoor geen ​​nieuw idee plaatsen. U kunt wel nog steeds zoeken en reageren op bestaande ideeën.

Er zijn twee manieren om meer stemmen te krijgen:

• Wanneer een beheerder een idee sluit waarop u heeft gestemd, zult u de stemmen van dat idee terugkrijgen.
  • U kunt uw uitgedeelde stemmen van een open idee weer verwijderen.
  • Om ideeën te zien waar u op hebt gestemd selecteert u het "Mijn feedback" filter en selecteert u "Mijn open ideeën".
(denken…)

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

Als een soort gelijk idee al bestaat, kunt u ondersteunen en becommentariëren.

Als het niet bestaat, kunt u uw idee plaatsen zodat anderen het kunnen ondersteunen.

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

1. In het boekingsscherm betaalwijze leverancier zichtbaar maken

In het boekingsscherm is nu niet in één oogopslag te zien of bij een leverancier voor de betaling al een keuze is gemaakt tussen 'Geen' of 'Betaalbestand'. Het zou prettig zijn als dit middels een tekst (Betaalbestand Ja/Nee) of symbool in het boekingsscherm al is te zien en daarvoor dus niet eerst de leverancier open geklikt hoeft te worden om de instelling te bekijken. Dit is vooral erg prettig als een bepaalde leverancier voor klant A wel in een betaalbestand meegenomen moet worden en voor klant B niet. Als direct in het boekingsscherm zichtbaar is hoe de betreffende leverancier staat…

36 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden
    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (denken…)
  2. Automatisch invullen van de grootboekrekening in de stamgegevens van een debiteur/crediteur

Bij het aanmaken van een debiteur/crediteur in Basecone staat het veld grootboekrekening, deze is leeg en bij het selecteren van de rekening wordt het hele rekeningschema weergegeven.

Hierbij het volgende verzoek:
    1. graag zien we dat hier de standaard rekening gevuld wordt die vastgelegd is in de administratie instelling (mogelijk bij Twinfield & AccountView)
    2. of alleen een keuze gemaakt kan worden van grootboekrekeningen van het type 'verzamelrekening debiteur of crediteur' (Accountview) of rekeningen die gekoppeld zijn aan Type CRD of DEB (Twinfield)

30 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  3. Push bericht / Notification als er nieuwe documenten staan ter goedkeuring

Een automatische notification op moment dat er nieuwe documenten ter goedkeuring worden aangeboden of langer dan x dagen open staan.

44 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  4. Zoekfunctie autorisatieoverzicht

Binnen het autorisatie overzicht zou het mogelijk moeten zijn om direct een administratie te zoeken. Op dit moment komen alle administraties in beeld, zonder een zoekfunctie. Er dient eerst een administratie geselecteerd te worden, daarna is er wel een zoekfunctie om naar een andere administratie te wisselen. Deze zoekfunctie direct in het overzicht scherm plaatsen scheelt veel extra werk.

44 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  5. downloaden documenten

Document downloaden zonder opdruk “kopie” en of vervolgblad met data. Het wordt ook gebruikt als archief en ik zou graag de originele documenten willen blijven raadplegen;

30 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  6. Toevoegen AccountView btw-codes die niet op de btw-aangifte staan

Bedrijven die veel zaken doen binnen de EU kunnen betaalde buitenlandse btw toch terugvragen via de Belastingdienst. Hiervoor moet je dus wel deze btw registreren in je administratie en dus btw-codes gebruiken. Deze ‘buitenlandse’ btw-codes worden niet meegenomen in de Nederlandse btw-aangifte, dit wordt gefaciliteerd door AccountView software. Bij de uitwisseling met Basecone worden nu echter deze ‘buitenlandse btw-codes’ niet meegenomen en zijn dus niet beschikbaar in Basecone.
    Bij ons in de grensstreek met België zijn er veel bedrijven die regelmatig zakelijk Belgische btw betalen, bijvoorbeeld als een agrarisch loonbedrijf met een tractor in België een klus doet en daar…

6 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  7. 7 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  8. 7 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  9. tellertje laten lopen bij omschrijving karakters

Is het mogelijk om een tellertje ( .../30) in te bouwen bij veld omschrijving? Nu komt pas de foutmelding dat er meer dan 30 karakters ( Multivers Online Unit4) zijn gebruikt als je de boeking wilt opslaan. Zou tijd schelen als je bij het intypen van de omschrijving al ziet hoeveel karakters er nog 'over' zijn.
    Of een 'stop' inbouwen dat er niet meer getypt kan worden na 30 karakters.

3 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  10. Het zou ook fijn zijn dat het extra zou opvallen als een factuur credit wordt geboekt. Laatst was er gewoon een factuur die Basecone als cre

Het zou ook fijn zijn dat het extra zou opvallen als een factuur credit wordt geboekt. Laatst was er gewoon een factuur die Basecone als credit heeft gezien terwijl dat helemaal niet zo was. Nu kijk je daar makkelijk over heen

24 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Beste Wilmar en gebruiker (s),

Dank voor de feedback en de beschrijving.

Indien er een document als ‘creditfactuur’ wordt herkend, komt er een vinkje te staan in het veld ‘creditfactuur’ in het validatiescherm.

Wat stellen jullie voor als gebruikers? Is een “pop-up” gewenst indien een document als credit wordt gezien of zou het woord ‘creditfactuur’ rood moet zijn?

Dit item staat op dit moment ter beoordeling. Op dit moment zijn de stemmen (relatief) laag nog.

Met vriendelijke groet,
    Het Basecone Team

11. Reeks voor nummering nieuwe leveranciers kunnen vastzetten icm Exact Online

In Exact Online kan een relatie zowel klant als leverancier zijn. Op zich best een handig functie. Alleen komt het in de praktijk voor dat deze functie icm Basecone problemen geeft. Er is dan altijd naast EOL een pakket wat ook relaties aanmaakt. Vaak klanten vanuit een facturatiepakket zoals WeFact of een brancheoplossing zoals EasyCar. Wanneer vanuit Basecone nieuwe leveranciers worden aangemaakt komt het voor dat hetzelfde nummer wordt gebruikt voor een nieuwe klant. En EOL gaat deze dan samenvoegen: kortom een bende waarin van alles door elkaar gaat. Pdf inkoopfacturen bij een klant en stamgegevens van leverancier en klant…

14 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  12. Mogelijkheid tot het boeken in meerder verkoopboeken

Bij het taggen van de verkoopfacturen zou het mogelijk moeten zijn, indien gewenst, om te kiezen tussen verschillende verkoopboeken om zo de facturen toch via scan te kunnen verwerken. Dit indien er meerdere debiteuren administratie binnen een entiteit worden gevoerd

4 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  13. Boekstuknummer van Exact Online of ander pakket toevoegen aan archief overzicht

Wij zouden graag voor de volledigheid kunnen vaststellen dat alle inkoopfacturen via Basecone zijn geboekt. Daarvoor zouden wij graag een kolom boekstuknummer (Exact Online) willen zien waar je kan zien of er een nummer is overgeslagen. Dit is vooral vanuit controle oogpunt.

6 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  14. 5 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  15. Tag om alle bestanden bij e-mail te verwerken als 1 factuur

Is het mogelijk om aan het onderwerp van een e-mail een tag toe te voegen die ervoor zorgt dat alle bijlagen bij die e-mail samengevoegd worden tot 1 document?

1 stem
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  16. Autorisatie per leverancier/klant of bedrag

Dit item haakt in op een eerder gepost item 'Autorisatie per categorie'. Ik zou daar graag aan willen toevoegen, de mogelijkheden om automatisch een autorisator te vermelden per leverancier of klant. Ook zou ik graag automatisch autorisatoren willen toewijzen op basis van de hoogte van het bedrag.

64 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Beste Martin en gebruiker (s),

Dank voor de feedback.

Workflow automation (automatisch toewijzen van autorisatoren op bepaalde filters) staat op onze Roadmap voor 2017.

Recentelijk hebben wij de “standaard” flow beschikbaar gemaakt en we bekijken wat hierop kan/gaat volgen, bijvoorbeeld op basis van een leverancier/klant of een bedrag.

Graag ontvangen wij feedback van onze gebruikers wat de eerste wenselijke stap is.

Met vriendelijke groet,

Het Basecone Team

17. In het factuuroverzicht een kolom met de factuuromschrijving

Wanneer je meerdere facturen hebt van dezelfde crediteur is het handig dat wanneer je een factuur wil terugzoeken je in het overzicht ook een kolom hebt met de factuuromschrijving. Zo kun je de juiste factuur er direct uit halen zonder dat je ze allemaal moet open klikken.

1 stem
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  18. Automatische blokkade bij boeken naar AccountView

Ik heb nu gekozen voor de optie verplichte autorisatie voor boeken om te voorkomen dat facturen ongeautoriseerd betaald worden binnen AccountView. Indien het mogelijk is om bij het boeken automatisch de blokkade binnen AccountView te registreren (bestaand veld) en na autorisatie binnen Basecone deze blokkade wordt verwijderd, is de administratie tijdiger, omdat dan gekozen kan worden voor autorisatie ná boeken.

7 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  19. Autorisator toevoegen document

De autorisatoren zouden graag documenten ter onderbouwing van de facturen toevoegen.

5 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  20. Sub-tag gebruiken bij CUST-tag in Basecone App

In de app is het niet mogelijk om een sub-tag te kiezen wanneer een document de tag CUST krijgt. Dit is niet handig, aangezien je in Basecone zelf eerst te tag er weer af moet halen om er vervolgens een sub-tag aan te kunnen hangen. Het zou efficiënter zijn als dit in de app al aangegeven kan worden. Wat zijn de mogelijkheden hiervoor?

3 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)